Type campagne
#PR
#activatie
#social
Case overzicht
MSD x KiKa worden wereldnieuws
UITDAGING
OPLOSSING
RESULTATEN
Als gevolg van Corona mist Stichting Kinderen Kankervrij (KiKa) donaties. Geneesmiddelenbedrijf MSD en jarenlange partner van KiKa trekt zich dit lot aan. Met een opvallende actie vragen ze gezamenlijk aandacht voor kinderen met kanker om zo extra donaties binnen te halen. Tegelijkertijd voor MSD een kans om zichtbaarheid te geven aan de langlopende samenwerking met KiKa en zo ook hun maatschappelijke betrokkenheid te tonen.
MSD schenkt 15.000 KiKaberen (gelijk aan het aantal kinderen dat in Nederland met kanker in aanraking is gekomen), voor de gelegenheid getransformeerd tot sc Heerenveen-fans, inclusief clubshirt. De hele tribune wordt gevuld met deze speciale beren die worden verkocht via de website van KiKa. De totale opbrengst komt ten goede aan KiKa.
Via impactvolle campagnevideo’s komen de beren als echte Heerenveensupporters tot leven. Deze video’s worden gedeeld via de social kanalen van KiKa, MSD en sc Heerenveen.
De actie heeft op het juiste moment ingespeeld op het heersende sentiment: het gemis van het bijwonen van voetbalwedstrijden, de urgentie om geld in te zamelen voor het goede doel en de aaibaarheid van de beren als voetbalfans. Door de inzet van PR en met een item op CNN Live gaat de actie de hele wereld over. Met als kers op de taart het enorme bedrag voor KiKa van meer dan drie ton.